23.7.13

PANGLIMA RAMADHAN 1434H GIVEAWAY

*Melekat dari 5 Ramadhan 1434H hingga 15 Ramadhan 1434H*

Pengunjung Bayt Al-Iman yang diredhoi Allah & Ar-Rasul ;)
Ramadhan Kareem! Alhamdulillah dikesempatan ini, ahlul Bayt Al-Iman dengan penuh kesyukuran, ingin meraikan anda dengan menganjurkan PANGLIMA RAMADHAN 1434H GIVEAWAY (PR1434HGA) bersempena hari lahir panglima-panglima Ramadhan kami ;).


3 SYARAT MUDAH!
1. PR1434HGA dibuka inshaAllah pada 5 Ramadhan 1434H bersempena hari lahir Shaikh Abdullah yang setahun dan tamat inshaAllah pada 15 Ramadhan 1434H bersempena hari lahir Shaikh Muhammad yang ke-3 tahun. GA yang berlangsung simbolik dari angka kelahiran mereka inshaAllah ;).

2. Juga, simbolik dari usia mereka, Shaikh Muhammad Al-Hafiz akan mencabut 3 undi dari senarai peserta bersempena genap usianya 3 tahun dan Shaikh Abdullah Al-Hafiz akan mencabut satu undi juga sebagai simbolik bersempena usianya setahun inshaAllah.

InshaAllah ini hadiah buat yang bertuah dicabut dari tangan-tangan insan bertaqwa ;).

3. Makcik-pakcik hanya perlu meninggalkan jejak/ucapan/doa diruangan BUKU TAMU atau dikenali sebagai ruangan KOMEN buat Shaikh Muhammad & Shaikh Abdullah. Hanya itu! Silalah makcik-pakcik ke ruangan BUKU TAMU tanpa segan dan malu-malu :).

InshaAllah, bersempena bulan Ramadhan yang di dalam terkandungnya hikmah Allah buat hambaNya, marilah kita sama-sama mulakan dengan memanggil anak-anak keturunan kita dengan gelaran dan nama yang cantik-cantik, yang baik-baik, yang indah-indah walaupun dalam keadaan marah! ;) Moga RUH nama-nama hebat itu meresap dan anak-anak kita membesar sebagai insan yang sentiasa dalam rahmat, pemeliharaan dan terpenting sentiasa dalam redho Allah & Ar-Rasul inshaAllah!



Pengumuman penting!
GA yang berlangsung inshaAllah selama 10 hari dengan izin Allah ini, akan memaparkan tulisan-tulisan PUAN TABIB TERPERCAYA (PTT). Makcik-pakcik inshaAllah akan diraikan dengan KUIZ/GA yang berbeza yang akan menyusul inshaAllah pada akhir Ramadhan selepas PR1434HGA ini. Nantikan! ;)

27 comments:

izan mama mia said...

Assalamualaikum,
Allah selamatkan Shaikh Muhammad Al-Hafiz dan Shaikh Abdullah Al-Hafiz bersemperna umur mereka 3 tahun dan setahun,,, mg membesar jadi panglima pada kedua ibubapa dan juga Islam yang kita sayangi,,, :D

ain said...

Mmg nk komen pun klo xde GA.hehe

Moga Muhammad dan Abdullah kesayangan ibu dan ayah membesar di dalam rahmat dan lindungan Allah. Menjadi anak soleh dan penegak agama Islam. Doakan
makcik Ain dapat baby ye Muhammad dan Abdullah^_^

FADLUL & FIFAH said...

komen disini kah?

selamat menyambut hari kelahiran wahai muhammad dan abdullah..semoga kalian menjadi mujahid terbilang harapan ummah!!

ikhlas dr tasneem & basyeerah ^^,

dell said...

Muhammad dan Abdullah,
Semoga kalian membesar dgn taqwa dan genius, sihat dan kuat serta saling berkasih sayang hingga ke syurga.

BISHANANI OMAR said...

Assalamualaikum w.b.t,
Gabungan MANTAP penuh RAHMAT dan yang penting KEBERKATAN 2 panglima Ramadhan Sheikh Muhammad Al-Hafiz dan Sheikh Abdullah Al-Hafiz. Semoga dapat memberi MANAFAAT kepada semua UMMAH ISLAM seluruh DUNIA. AMIN

Amri dan Aishah said...

MasyaALLAH kedua2 mujahid ini lahir pada Bulan Ramadhan, MasyaALLAH!.

Moga membesar dengan nilai2 Islam sebagai seorang pewaris Nabi yang beriman, berilmu dan berakhlak mulia

Marlina Mohtar said...

Bersempena keberkatan bulan Ramadhan, Kakak Auni (lahir bulan Ramadhan) juga mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Lahir buat adinda-adinda yang dikasihi fillah. Panglima-panglima Ramadhan, semoga apabila dewasa kelak kalian menjadi pahlawan dan panglima agama yang hebat.

Salam sayang dari penghuni Teratak Mawaddah =)

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt...

Tahniah dengan ulangtahun panglima Ramadhan...Umi doakan kalian membesar sihat dan kuat, sentiasa diberkati dalam keberkatan, baik budi pekerti, berakhlak mulia.
InsyaAllah sejuk perut ibu yang mengandung...

Umi Yati

zahirah said...

assalamualaikum.. mashaAllah hebatnya panglima-panglima ramadhan.. semoga Abdullah dan Muhammad membesar menjadi insan yang hebat yang akan bersama-sama menaikan Ustaziatul Alam. semoga Abdullah dan Muhammad sentiasa terpelihara dalam rahmat Allah. semoga menjadi penyejuk hati ibu dan ayah.

- Zahirah-

NoEn said...

cepatnya masa berlalu...dh setahun dh adik dan abg dh 3tahun..adik dah boleh jadi abang dh tu...hehe

buat muhammad dan abdullah selamat hari lahir...semoga membesar dengan sihat dan cerdas, mmenjadi anak soleh buat ibu dan ayah..dan insyaAllah menjadi imam yang baik ;)

My Aisy said...

salam..

alhamdulillah...cukup dah setahun abdullah dan 3 tahun muhammad dalam bulan mulia ni...
semoga menjadi anak soleh...amin Ya Rabbal Alamin...

Fizah said...

sanah hewah panglima ramadan! semoga membesar dgn sihat dan hebat akhlak dan menjadi asbab ibu ayahmu dapat meenempati syurga Allah yang hakiki! =)

IntaNBerliaN said...

Alisha lg 5 hari nak sambut syawal genapla 3 thn...

sanah helwah utk abdullah & muhammad..!!

suka sgt dgn kata2 di perengan akhir tu.. share kata2 tu dkt blog saya blh tak? :-)

Mama AidaNini said...

Barakallah Muhammad dan Abdullah mg menjadi panglima perang yang shahid menegakkan agama Allah.

Mama AidaNini said...

Barakallah Muhammad dan Abdullah. Moga menjadi panglima perang dan shahid di dalam menegakkan agama Allah...amin

Mama AidaNini said...

Barakallah Muhammad dan Abdullah. Mg menjadi panglima perang yang shahid di dalam menegakkan agama Allah...amin

Mama AidaNini said...

Barakallah Abg ensem Muhammad dan Adik ensem Abdullah. Mg menjadi panglima perang yang shahid di dalam menegakkan agama Allah...amin

Mama AidaNini said...

Barakallah abg Muhammad dan adik Abdullah. Moga menjadi panglima perang yang shahid di dalam menegakkan agama Allah. .....amin.

Mama AidaNini said...

Barakallah abg Muhammad dan adik Abdullah. Moga menjadi panglima perang yang shahid di dalam menegakkan agama Allah. .....amin.

Mama AidaNini said...

Barakallah abg Muhammad dan adik Abdullah. Moga menjadi panglima perang yang shahid di dalam menegakkan agama Allah. .....amin.

Mama AidaNini said...

Barakallah abg Muhammad dan adik Abdullah. Moga menjadi panglima perang yang shahid di dalam menegakkan agama Allah. .....amin.

Mama AidaNini said...

Barakallah abg Muhammad dan adik Abdullah. Moga menjadi panglima perang yang shahid di dalam menegakkan agama Allah. .....amin.

Mama AidaNini said...

Barakallah abg Muhammad dan adik Abdullah. Moga menjadi panglima perang yang shahid di dalam menegakkan agama Allah. .....amin.

hafidzyoungscientist said...

Semoga Allah memberkati cucunda berdua sepanjang kehidupan ini. Allah sempurnakan kehidupan kalian seperti sempurnanya Ramadhan yang menjadi saksi kelahiran kalian di atas muka bumi ini. Nenda pasti kalian adalah Pejuang Islam terpilih yang bakal menegakkan kalimah Allah. Insyaallah!!!

All about a journal said...

Semoga abdullah dan muhammad dirahmati Allah dengan ketinggian iman dan taqwa, dihiasi pula dengan kemuliaan al-quran dan keindahan akhlak rasulullah, ditetapkan hati sebagai anak soleh ibu ayah..
Dan menjadi inspirasi kepada org lain..
Ameen ya rabb..

All about a journal said...

Semoga abdullah dan muhammad dirahmati Allah dengan ketinggian iman dan taqwa, dihiasi pula dengan kemuliaan al-quran dan keindahan akhlak rasulullah, ditetapkan hati sebagai anak soleh ibu ayah..
Dan menjadi inspirasi kepada org lain..
Ameen ya rabb..

mama aqib said...

Selamat hari lahir Muhammad & Abdullah..kami doakan moga putera2 ini menjadi anak yg soleh, sihat, ceria, bijak dan sentiasa dilindungi Allah SWT..

Aqib+mama..