10.10.11

SUKU ABAD 3 TAHUN

Alhamdulillah hari ini genap suku abad pengembaraan seorang hamba dan khalifah Allah, 3 tahun sebagai seorang isteri dan ibu mengikut perkiraan tahun masihi. Perjalanan yang mudah-mudahan beroleh berkat dan diredhoi Allah.


Kepada suami tercinta penghuni syurga
Alhamdulillah! 3 tahun yang cukup sempurna
Subhanallah! 3 tahun yang sungguh mempersona
Allahuakbar! 3 tahun yang sangat merubah
Astagfirullah! 3 tahun yang mudah-mudahan beroleh berkah
Sayang, cinta, kasih, rindu berpanjangan hanya dan kerana Allah!

Buat Muhammad si mujahid hebat pembela agama Allah
Ketahuilah kelahiranmu telah diwaqafkan atas nama Islam yang benar
Hidupmu bukan untuk ibu mahupun ayah
Setiap hayun langkahmu adalah untuk ummah
Membela sehingga tertegaknya kalimah Allah
Dan ayah dan ibu tidak meminta apa-apa imbalan dunia
Hanya mengharap dimuliakan di syurga impian sana.

Buat diri yang daif lagi hina
Apa amalanmu selama suku abad nikmat umur kurniaan Allah?
Apa sumbanganmu untuk agama Allah?
Apa usahamu untuk saudaramu di Palestin sana?
Ya Allah sesungguhnya tidak ada apa-apa!
Tidak ada nilai dibandingkan segala nikmatMu
Hanya mengharap redhoMu ya Allah!

Ya Allah berkatilah baitul muslim kami
Kurniakan kami kefahaman dalam agamaMu
Bantulah kami beramal dengan amalan yang mendekatkan dengan syurgaMu
Bimbinglah kami dalam perjalanan bersama mencari taqwa
Sama-sama untuk istiqomah menuju Allah dan Rasul!

13 comments:

myamyza said...

alhamdulillah, selamat menempuh suku abad wahai ummu muhammad!

Zefa NorAsmara said...

Ingin memberi komen, namun takut tersalah.. adakah ini ulang tahun perkahwinan ke 3 ibu dan ayah Muhammad?

Apapun..

Semoga rahmat Ilahi terus melimpah atas keluarga bahagia ini.. amin.

ummu muhammad said...

mummy myza: kite sebayekan? hehe

p/s: nina pun same ;)


kak zefa: Alhamdulillah baru 3 tahun..hari tuh 10.10 tahun hijrah..yg ni 10.10 tahun masihi..mase nikah dulu dapat tarikh hijrh n masihi same 10.10...mase tupun genap 22 tahun ;)

ummu muhammad said...

p/s to kak zefa yang confuse:
-entry mase 10 syawal tak sempat nak berpuisi..hari ni 10 oct ilham datang hehe

Princess Solehah said...

Subhanallah...indah sungguh puisi yang dikarang oleh Ummu Muhammad ni :) sanagt2 tersentuh bila membacanya...

ummu muhammad said...

ummi na ;) ilham dari Allah..dtg jgn dilepas..cepat2 abadikan ;)

Naziffa said...

tahniah.. moga ummu muhammad terus menjadi contoh tauladan buat kami sekeluarga..

ummu muhammad said...

faaa..tinggi sgt tuhh..kite biase2 je..kite same fa..sentiase dlm proses pembaikkan..insyaAllah dalam proses pembaikkan, Allah akan kurniakan kite sahabat2 yg baik dan mahukan proses pembaikkan itu..mudah2an medium ini Allah kurniakan sahabat2 dgn pelbagai ilmu dan kepakaran utk diadun kite dan diizinkan Allah utk mencorakkan kehidupan kite..semoga Allah bantu selalu..doakan kami mama danial! ;)

NoEn said...

Tahniah ummu muhammad..semoga kekal bahagia selamanya..

kayzie said...

ummu muhammad: baru suku abad eh?alamak..org lg tua la maknanya..bnyk yg perlu blajar dr ummu muhammad wpun umur msih muda..kagum lagi..:)

anyway, selamat mengharungi hari2 bhagia utk hari2 mendatang :)

ummu muhammad said...

noen: terime kasih..kekal bahagie utk anda sekeluarga juge! ;)

kayzie: tapi mcm sebaye je..kayzie nampak lagi awet mude..yg plg penting ummu muhammad bukan sape2 heheh..jgn kagum sebab takde pape ;)

kayzie said...

ummu muhammad: org dh 27..huhu..tua sudah..ummu muhammad muda lg..:)..takpe,kagum tuk di jadikan idola dlm membentuk keluarga sakinah..:),idola dlm parenting jugak..

ummu muhammad said...

haduhh..tak pandai manelah kak kayzie (tetibe kakak dah jadi) hehe..mude pun beberape hari je tuh..tapi tetap name sebaye..mude lagi kayzie nampak ;)