29.6.11

KREDIT & DEBIT HADIAH

Kredit debit hadiah? Alhamdulillah petang tadi sebaik segala persoalan terungkai baik, kami pun singgah di pejabat pos untuk pos hadiah 3 komenter bertuah giveaway. Giveaway mengejut Bayt Al-Iman baru-baru ini. InsyaAllah ianya sampai beberapa hari lagi dengan izin Allah kerana hanya menggunakan pos domestik biasa. Jadi, ini namanya kredit hadiah ;)

Debit hadiah pula, sebaik sampai rumah, saya mendapat panggilan daripada pihak GDex courier untuk penghantaran barang. Mulanya saya tidak pasti kerana saya hanya menanti CD yang dipesan oleh kawan-kawan. Kemudian barulah saya teringat yang hadiah daripada Jemari Asmara 2nd Giveaway yang mana rezeki saya mendapat tempat pertama. Terima kasih Puan Zefa Nor Asmara ;) Semoga kru Jemari Asmara dimurahkan rezeki dan umur yang  berkat disisi Allah insyaAllah!

Ini adalah hadiah yang Bayt Al-Iman terima. Kain pasang dan brooch yang cantik. Muhammad pun turut gembira menyambut hadiah yang baru kami terima petang tadi. Alhamdulillah rezeki baju raya. Terima kasih sekali lagi kepada pihak penganjur!

Begitulah juga kehidupan. Ada kredit dan debitnya. Allah tarik sesuatu dan digantiNya dengan sesuatu yang lebih baik. Segala sesuatu hanya untuk melihat taat dan redhonya hamba-hambaNya. Percayalah segala janji-janji Allah insyaAllah! ;)

19 comments:

Abah Yie&Ummi Na said...

cantik kain pasang tu :) Muhammad pun kena beli baju melayu warna senada ni.. :)

Sitisifir10 said...

Mengaitkan segala bentuk kehidupan dengan dunia dan akhirat juga adalah satu kejayaan dalam hidup :) seronok baca entry ini pagi ini... :))

Huda said...

betul tu :) memberi lebih baik dari menerima..tp bila rezeki jangan ditolak :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ummu Muhammad.Tahniah.Wah! bkn main lagi Muhammad,dia yg beria2 nk bukak hadiah yer...ngee

puan nina said...

cantiknya kain tu..rezeki raya ^_^ jeng jeng jeng...kami masih lagi tunggu cerita 'persoalan itu' hehe

puan nina said...

nina tag contest ya http://ninagacontest.blogspot.com/2011/06/hello-kitty-contest.html =)

IntaNBerliaN said...

wah bestnyaa.. tahniah ummu muhammad..

ummu muhammad said...

ummi na: bju melayu muhammad memang merah merun..mase peg jj jumpe baju budak setahun rm10..kain ok beli jelah hehe

kak pija: hari ni pun ade tragedi kredit dan debit ;)

huda: rezeki tadah jgn tak tadah heheh;)

azatie: memng beriye..tgk die koyakkan kerts beriye ;)

nina: 'persoalan' itu sedang tunggu kepastian..still pending..tapi kite memang tak sabar nak keluar jugak nih ;D

p/s: tq tag contest..senang2 nanti kite BW ;)

intan: alhamdulillah terime kaseh ;)

bunga said...

tahniah k.lin menang:)

bunga said...

tahniah k.lin menang:)

ummu muhammad said...

bunga: Alhamdulillah terime kaseh! ;)

Adyshariz said...

tahniah...alhamdulillah rezeki ummu buat raya tahun ni

ummu muhammad said...

aisha: Alhamdulillah! ;)

Zefa NorAsmara said...

Alhamdulillah dah sampai.. lega rasanya.. :-)

ummu muhammad said...

kak zefa: tq! mcm tau je baju melayu muhammad warne merun ;D

puan nina said...

bukunya sudah sampai buk =) dan sudah pass pada tuan punya lagi satu =P

ummu muhammad said...

nina: ok bereh buk.. (indonesia + ganu) hehe

puan nina said...

heheheh mekasih banyak2..rajin join contest cuti2 ni ye.moga2 ada rezeki lagi =)

ummu muhammad said...

hehee kene tag..join je heee ;D