6.9.14

ANDA BERTANYA, DOKTOR MENJAWAB

Perkara yang paling saya mahu buat sekarang adalah tumpuan kepada TTM dan duduk bersama mereka untuk sama-sama menghafaz setiap hari. Orang tua seperti mak saya, katanya, kematian setiap hari semakin dekat. Saya berkata pula, sesungguhnya kematian itu syaratnya bukan tua. Syaratnya hidup. Maka, bukan masalah umur.

Setiap jiwa yang hidup, PASTI merasai mati. Jangan gaduh. Semua dapat!

InshaAllah mudah-mudahan selepas lahirnya TTM nanti, mak dan orang sekeliling saya akan faham matlamat saya dan sama-sama membina saham jariah yang berpanjangan selagi mana anak-anak huffaz ini beramal dengan apa yang dihafaznya inshaAllah.

Semalam masuk lagi komen berkenaan vaksin. Kebiasaannya, saya print screen dan terus whatsup kepada Puan Tabib Terpercaya, seorang doktor di utara tanahair. Jadi, anda bertanya, Allah menjawab melalui PTT. InshaAllah semoga bermanfaat.



Boleh juga baca entry WW- VAKSIN & SUSU IBU.

InshaAllah TTM kami akan menjemput pihak klinik untuk memantau kesihatan anak-anak huffaz tetapi kami TIDAK akan membenarkan sama sekali mana-mana anak huffaz TTM untuk disuntik dengan apa jenis vaksin sekalipun. Sekiranya, ada ibu bapa yang mahukan juga anaknya disuntik, terpulang kepada mereka sendiri.

Mudah-mudahan, anak-anak huffaz kami membesar sebagai anak-anak yang cerdas jasmani, cantik rohani dan bermanfaat kepada ummah. InshaAllah!

No comments: