13.8.14

WW- VAKSIN & SUSU IBU

Rata-rata soalan para sahabat saya yang dirahmati Allah, berkaitan bayi mereka yang tidak dapat penyusuan susu ibu sempurna (paling kurang eksklusif hanya susu ibu untuk 6 bulan pertama) dan hal ini membimbangkan mereka sekiranya mereka memilih untuk tidak vaksin anak mereka dan mendatangkan mudarat kepada bayi mereka.

Komen daripada entry KESAN ANAK TIDAK 'DIVAKSIN'.

Puan Tabib Terpercaya (PTT)

PTT kami adalah seorang doktor perubatan yang belajar dalam sistem yang menyokong bisnes vaksin. Jadi, sebagai seorang yang pakar dalam bidangnya, beliau sendiri sangat faham dengan kandungan vaksin itu sendiri yang sungguh memudaratkan.

Buat mereka yang mula untuk kembali kepada kehidupan sunnah dan alami, perkara pertama yang perlu anda HIJRAH adalah memahamkan hati masing-masing. Letakkan keyakinan/aqidah ke tempat sepatutnya hati itu diletakkan. Bukan hanya mengikut. Bak kata sahabat saya:

Orang demo, kita demo.
Orang bantah, kita bantah.
Orang boikot, kita boikot.

Kemudian, apabila tersebar sesuatu isu yang bertentangan, kita pun goyah. Sebab itu, saya ulang semula, perbetulkan KEFAHAMAN kita. Bagaimana kita memandang sesuatu itu. Carilah kekuatan dan keyakinan hanya pada Allah. Apabila kita faham, dan Allah kurniakan kasih sayangNya berupa ujian, inshaAllah tiada siapa yang kita akan tunding jari. Tiada apa yang kita perlu kesali.

Kita hari ini adalah sebagaimana apa yang kita yakini.

No comments: