3.3.13

SISTEM PENDIDIKAN TENTERA SALIB MODEN (1)

Sebelum hilang daripada ingatan, saya catatkan disini. Jumaat sebelah malam selepas isyak adalah masa kualiti  kami sekeluarga di BAi. Ayahanda kepada Muhammad dan Abdullah memanggil saya. "Sini kita mahu tunjukkan sesuatu. Bacalah!" sambil menaip alamat web yang baru dibacanya di taman taqwa Muhammad dan Abdullah. Laman sesawang yang ditaipnya sememangnya tidak asing lagi untuk penggemar tulisan Prof. Kamil dan penulis-penulis tamu di Universiti MKI versi maya. http://muhdkamil.org/pensyarah_tamu/roza_roslan. Ianya berkisar sistem pendidikan di Saudi.

Puan Roza ditawarkan untuk mengajar subjek pengurusan buat pelajar perempuan di universiti yang sama dengan Prof. Kamil. Apa yang membuatkan Puan Roza terima tawaran tersebut, salah satunya adalah sistem universiti yang mengasingkan siswa dan siswinya. Apa yang menarik, apabila Puan Roza memasuki kawasan siswi, pelajar siswi yang tadinya berkelubung hitam yang hanya menampakkan mata sahaja telah bertukar rupa. Semua mereka berpakaian moden dan canggih. Berseluar, berskirt denim.

Yang kedua, apa yang lebih menakjubkan, apabila masuk waktu solat sahaja, semua siswi akan terus meninggalkan perkara-perkara yang mereka kerjakan. Maka, terjawablah persoalan peti-peti harta karun yang ada disetiap pepenju koridor. Disitu diletakkan sejadah untuk memudahkan mereka solat. Mereka solat di koridor, kaki lima dan sebagainya yang tidak mampu saya bayangkan kerana kita dan saya sendiri yang berkecimpung dalam bidang pendidikan, tidak pernah melihat keadaan seperti itu terjadi. ALLAH jauhnya kita!

Beza pula dengan kupasan solat Subuh oleh Prof Kamil dalam tulisannya sebelum ini. Masalah solat jemaah lebih-lebih lagi solat Subuh adalah masalah sejagat! Apa yang lebih menyedihkan, siswa yang bakal-bakal ustaz juga tidak terkecuali. Ya selagi mana ianya bernama manusia tetapi saya berpegang, orang yang belajar, mendalami agama, mereka semestinya lebih faham dan perlu amal kerana gelaran 'ustaz' itu sendiri berat. Solat berjemaah, ikhtilah perlu seiring.

Jika ditanya, katakan seorang junior yang masih dalam dilema antara seorang jurutera dan seorang ustaz yang manakah pilihan kalbu. Pada pendapat saya, solat berjemaah saya akan letak paling atas kerana saya memikirkan nasib-nasib anak-anak lelaki saya kelak dan yang terpenting, si lelaki tadi yang boleh menjaga Allah sebaiknya, in shaa Allah mampu menjaga keluarganya juga sebaiknya. Kemudian, ikhtilat. Sekiranya seorang jurutera lebih merendahkan pandangan, menjaga hubungan antara nampak dan tidak (contohnya SMS tanpa urusan syarak) berbanding ustaz tetapi punya sifat sebaliknya, wahai adik, anda pasti jawabnya apa. Solatlah istikhorah minta petunjuk Allah ;).


Berbalik kepada sistem pendidikan Saudi yang mengujakan tadi, mari kita selongkar 'perang salib era generasi x dan y' kita hari ini. Perang salib dahulu, tentera Allah dibawah Solahuddin Al-Ayyubi bertempur membebaskan Palestin daripada cengkaman tentera salib selama 99 tahun tetapi perang salib generasi x dan y hari ini bukan lagi dengan senjata tetapi dengan MERACUNI PEMIKIRAN orang Islam seluruh dunia! Bagaimana caranya?

1. Sekularisme. Memisahkan kehidupan dengan agama. Agama untuk Tuhan dan negara untuk semua. Sama juga kisahnya dasar 'pecah perintah'. Kita dipisah-pisahkan dengan semangat kebangsaan dan bukan Islam. Jadilah seperti hari ini. Palestin dikelilingi negara-negara Arab tetapi setiap negara Arab hanya sibuk untuk negaranya sahaja. Walhal kita muslim tidak terpisah kerana kita menyambah hanya satu, ALLAH swt.

2. Mencipta pelbagai fahaman yang sesat untuk umat Islam saling bermusuh dengan menyatakan setiap fahaman yang mereka bawa itu betul.

3. Taja pelajar pelajar belajar di luar negara dan 'cuci otak' mereka. Tanamkan keraguan ke atas hadis-hadis Nabi, mencela sejarah dan mempebesarkan sehingga ke seluruh dunia. Mereka akan disogokkan dengan ciptaan dan falsafah barat, walhal Islam zaman awwal telah menemuinya terlebih dahulu daripada mereka! Terdapat seorang ulama' Al-Azhar yang belajar di Paris dan hasilnya, dia menyatakan yang tarian dikalangan remaja berlainan jantina adalah SENI dan SENAM!

4. Menanam cara berfikir yang tentera salib moden inginkan dengan cara merosakkan silibus pendidikan Islam di sekolah dan IPT. Silibus pendidikan Islam kini dipandang 'boring' dan jauh dari semangat jihad dan izzah terhadap agama selain masanya yang terlalu singkat. Pengajian di pondok, madrasah, tahfiz dianggap kolot dan tidak bertamadun! Ibu bapa hari ini lebih bersifat materialistik dengan mengukur pandai anak. Anak dapat 5A UPSR yang dibangga-banggakan. Berjalan pun kepala mendongak langit. Dan apabila ditanya, solat anak-anak cukup ke 5A? Beginilah pemikiran terbalik yang tentera salib moden inginkan!

5. Isi yang kelima ini ada kena mengena dengan entry Puan Roza iaitu tentera salib mahukan sistam co-education yang mana pencampuran antara lelaki dan perempuan. Apa natijahnya kepada anak-anak kita? Lambakan bayi terbuang sama ada hidup atau mati tanpa bin dan binti. Maksiat berleluasa tanpa segan sehinggakan ibu ayah yang wajib melindungi anak-anak gadisnya tiada perasaan apabila anak-anak gadis kita dibawa teman lelakinya keluar untuk 'dating'.

6. Haram ditukar istilahnya kepada KEBEBASAN. Jika anak-anak kita hari ini nampak mesra sesama rakan berlainan jantina, maka ianya bukan HARAM jadah tetapi ianya adalah wajar di masa usia remajanya dan bukan atas sebab dorongan al-hawa durjana. Ianya adalah sebuah KEBEBASAN! Inilah yang diingini tentra salib era moden yang mana persahabatan lelaki dan perempuan yang melakukan aktiviti bersama akan bersentuhan, kemudian berpegangan tangan, dan seterusnya membawa kepada malapetaka besar iaitu ZINA! Sebab itu Allah berfirman:


7. Tentera salib era moden ini lebih keji kerana mengeksploitasikan wanita dengan pergaulan bebas di semua lapangan dari sekolah, IPT sehinggakan di tempat mereka bekerja untuk merealisasikan protokol cendiakawan yahudi, "KITA WAJIB BEKERJA UNTUK MERUNTUHKAN AKHLAK DI SEMUA TEMPAT!"

Kesimpulan besar yang saya mahu simpulkan, semua yang terjadi tiada istilah KEBETULAN! Ianya adalah sebuah PERANCANGAN! Perancangan yang sangat halus melalui sistem pendidikan!  Mereka mahu generasi Islam hari ini lahir menepati kehendak penjajahan pemikiran. Generasi Islam yang lahir hanya kerana syahwat. Belajar kerana syahwat. Bekerja dan mengumpul harta kerana syahwat dan memegang jawatan juga kerana syahwat! Alternatifnya adalah melalui senjata TV, wayang, akhbar, buku, majalah, ASTRO, komik, kartun dan semuanya selagi mana ianya dekat dengan kita dan kita tidak merasa yang Allah itu ada! Maka benarlah. Semua perancangan mereka sejak 100 tahun yang lalu sesungguhnya BERHASIL!

Sekian, tulisan yang tertangguh sejak semalam. In shaa Allah kita gali lagi apa yang zionis mahu diseluruh dunia berlaku! Mohon ilham dan rahmat Allah berpanjangan agar lebih ramai ummat Muhammad SAW yang faham dan akan bertindak mengikut kemampuan in shaa Allah!

1 comment:

NoEn said...

terkesannya akan entry ini...