23.2.11

UBAT DEMAM

Penulis: Akak tak pernah hantar anak pergi cucuk (suntik) setiap bulankn? demam mcm mane nak buat tanpa makan ubat?

Soalan diatas diajukan kepada seorang sister
Yang tidak pernah suntik dan memberikan ubat kepada anaknya
Dan hanya menyusukan anaknya 2 tahun penuh tanpa diajar makan
Sedikit rumusan tentang jawapan yang sangat berinformasi
Untuk dimanfaatkan bersama hasil kajian-kajian kini.

Di sini masih mengupas tentang sunnah Nabi SAW dan bayi
Sesungguhnya Nabi Muhammad SAW amat menyukai air sejuk
Air sejuk berupaya menguatkan tulang bayi dengan izinNya
Ia jugak dipercayai dapat meningkatkan sistem imum yang luar biasa
Sebagai tenaga pencegahan pelbagai penyakit alahan dan jangkitan
Air sejuk/ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut
Seperti demam panas yang biasanya dihadapi oleh bayi yang berpotensi terkena sawan.

Oleh yang demikian, apabila anak anda menghidap demam
Disyorkan memandikan dengan air sejuk dengan kekerapan yang tinggi
Kemudian disusui dengan kekerapan yang tinggi juga
Marilah kita bersama-sama berazam menjauhi ubat-ubatan kini
Yang kita sendiri tidak tahu kesohehan kandungan dalamannya
Kerana memang kita perlu meragui golongan kuffar
Zionis dan konco-koncanya yang mempelopori industri ubat-ubatan
Mereka adalah golongan yang bukan sajaha dibenci manusia malah dilaknat Allah!


Pengajarannya~ Rajin-rajinlah rendam anak-anak anda di dalam air sejuk. InsyaAllah setiap suruhan Nabi Muhammad pasti+yakin terkandung ketinggian hikmah yang bukan sia-sia.

4 comments:

Adyshariz said...

bagus info ni, skrg anak aisha pon selalu mintak mandi kolam..rupanya, dia nk ibu dia baca entri ni..;-)

ummu muhammad said...

mandikan kolam bayk2..ais pun kalau kite mampu nak buat, boleh mandikan anak..lagi elok..mase kesejukkan itulah tisu2 badan merapat dan menguatkan badan! ;)

ashie niesha said...

betul, ahmad dari saya pantang lagi memang dah mandi air sejuk. Alhamdulillah,dah 7 bulan ni baru demam 2x. Masa inject pun nurse tu bg ubat demam pun x guna sbb tak perlu n biarkan antibodi dia bertindak lawan demam sendiri n bf dengan kerap. tapi lepas ni dah tak nak pergi inject dh kot. tadah telinga je la nnti kan?

ummu muhammad said...

ha tulah..tadah ajelah sis tu kate..nurse mesti akn marah..tengok badan ahmad pun nampak tegap..gagah je..kesan sunnah Rasulullah..

dulu ustz tahnikkan Muhammad dh ckp da tapi kami tak ambik ingatan simpan kt hati..sebenarnye banyk kesan sampingan dlm ubat. cnthnye mcm suntikan kat kanak2, ade bende yang boleh buat kank2 tertekan..ustz tu kate bayangkanlah budak2 boleh tertekan sampai bunuh diri..

takpe2 lepas ni insyaAllah biakanlah sistem semulajadi yang Allah bagi kt anak2 kite yg bertindk balas..