19.2.11

JUMPA KAWAN-KAWAN

Alhamdulillah semalam petang ialah hari 'jumpa kawan-kawan'
Terapi hati walaupun seminggu sekali
Semakin hari kecintaan semakin menebal
Semakin hari semakin bersemangat
Satu hari yang menyuntik tenaga seminggu
Seminggu yang berinformasi.

Terima kasih kepada mak pertama yang bertanggungjawab memperkenalkan sistem 'jumpa kawan-kawan'
Terima kasih kepada mak kedua yang mengajar erti 'bekerja' dalam Islam
Terima kasih juga kepada mak ketiga yang mengajar erti rindu berkawan-kawan
Dan mak terkini yang mengajar erti teruja menimba ilmu yang pelbagai
Kesemuanya 4 orang mak setakat ini.

Lain mak lain caranya
Lain mak lain pendekatannya
Lain mak lain penyampaiannya
Tapi yang terpenting sama isinya
Jelas aqidah sihat dan sejahtera
Beramal dengan ibadat yang soheh
Sedaya menghiasi diri dengan akhlak sebagai muslim
Semata-mata kerana menyahut seruan Allah
Mengembalikan sistem kekhalifan Islam sebenar
InsyaAllah.

p/s: Pernahkah anda terfikir dalam sehari berapa kerap kita bercakap mengenai Allah dan RasulNya selain ketika solat? Dalam 24jam lidah tidak henti-henti berzikir duniawi...muhasabah iman empunya diri.

6 comments:

ain said...

teringin bersama k.lin kembali..lagi dan lagi..

ummu muhammad said...

ainn je ingat k.linn..terharunye..rindu tak tertahan sgt dah ni..teringat kali terakhir kite jumpe mase baru balik khitan Muhammad singgah maktab jap..teringat sgt ain mase tuh..tak sempat je nak lepas rindu kan.. ;(

ain said...

aah 2la...tbe2 rse nk bt blog plak...blh dkt2 ngn k.lin even hanya di alam maya..huhu
alhamdulillah...allah knlkn ain pd k.lin...syukur sgt2... k.lin sumber inspirasiku:)

ummu muhammad said...

cewahh! ain pun sumber keceriaan+ketenanganku ;) Allah pun jumpekan ain dgn k.lin sampai sekarg pun kite boleh contact2 kan..?sayang ain kerana Allah! sgt2!

SaufiahAzZahrah said...

alhamdulillah ummu muhammad masih tegar berada dalam liqo'-liqo'.. semoga Allah istiqomahkan ummu muhammad dan bait muslimnya serta kami semua untuk terus membina diri dan sesama kita menjadi batu-bata rumah islam kita, Ustaziah al-alam..

sebenarnya masih teringat kuat akan kenangan lama kita di daerah itu.. betullah kata orang, tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat err---.. tempat apa ya? tempat yg di dalamnya macam2 kerja kita buat... hahaa.. how i wish to see another ummu muhammad there, tp i realise and berimat sgt2 bahawa kuasa Allah memang mengatasi segalanya.. belum Dia taqdirkan, maka tugas kita sekarang hanyalah berusaha..

walaupun maybe bukan mata akak yg akan melihat mujahid/mujahidah itu... but i still have strong faith that Allah will help Islam no matter what it takes...

doakanlah kami dan daerah itu..

-mak yg tah keberape-

ummu muhammad said...

Ya Allah..nilah kerinduan yg tak bertepi sgt ni...Allah temukan akak dgn kite utk faham 'kerje' dan faham matlamat utame KITA..

i also wish that same things..tapi Allah lebih tahukan..daerah itu insyaAllah akan kuatt..doakan di daerah ini juge hihi..

same2 kembalikan ustaz alam ini..insyaAllah!

-ank pertame,kkedue,ketiga dan keempt-