8.7.14

SAHABAT PALING BAIK

Sesiapa yang tidak tahu kesilapan sejarah, ia ditakdirkan mengulangi kesilapan yang sama- Sir Edmong Burke.

Alhamdulillah. Antara rezeki yang patut dan sangat saya syukuri adalah rezeki sahabat-sahabat yang baik. Saya dikelilingi rakan-rakan yang baik semenjak kecil sehinggakan kini. Asbab rezeki sahabat-sahabat yang baik, maka hidup saya dalam ruang lingkup yang baik-baik.

MashaAllah hamdalah, Allah ilhamkan satu jawapan buat saya. Antara sistem yang yang paling lambat bergerak adalah sistem pendidikan. Contohnya, menurut Robert T. Kiyosaki, sistem pendidikan terletak kedua paling rendah untuk berubah. Andai kata, beliau memperkatakan tentang sistem pendidikan yang tidak mengajar pendidikan kewangan, ianya akan diguna pakai setelah 50 tahun selepas ianya diperkatakan.

Betapa lembab.

Ilham Allah juga datang melalui temuramah Musa hafiz Indonesia 2014 berserta jemputan Ustaz Ali Subana Hafizahullah mengatakan, umur anak paling baik untuk dilepaskan berkelana adalah pada usia 15 tahun di mana sekiranya kita melepaskan anak terlalu awal, pokoknya kasih sayang ibu ayah itu tidak sama dengan kasih sayang orang yang bukan ibu dan ayah sebenar.

MashaAllah, hamdalah. Sekali lagi, angan-angan saya ini tidak dipandang sepi oleh sahabat-sahabat saya. Sepantas kilat, saya telah menerima contoh kertas kerja. Bukan itu sahaja, hadir lagi sahabat sanggup untuk membantu modal. Lagi, ada sahabat yang boleh membuatkan saya modul seperti yang saya inginkan.

Nikmat, manakah yang aku dustakan? T__T

Kredit: Mekna ;).

Sesiapa yang tidak tahu kesilapan sejarah, ia ditakdirkan mengulangi kesilapan yang sama- Sir Edmong Burke.

Saya tidak mahu ulang sejarah itu. Saya mahu cipta sejarah baru ;). Mohon doa kalian berpanjangan.

1 comment:

Ibu Yusuf Maryam said...

Alhamdulillah, terasa beruntung ada sahabat alam maya spt Ummu Muhammad..