23.7.14

DUIT RAYA

Alhamdulillah baitul muslim kami telah melalui Ramadhan sebanyak 5 kali. Walimah kami adalah pada bulan Syawal. Sejak bekerja seiringan dengan mendirikan baitul muslim hampir 6 tahun sudah, kami lama telah mengubah tradisi. Bagi meraih ganjaran berganda Ramadhan, lebih-lebih lagi 10 malam terakhir, duit raya diberi dalam Ramadhan bukan pada Syawal.

Tahun yang bahagia dengan sampul duit raya. Jazakillah mek! ;)

Alhamdulillah hari ini selesai mengagihkan rezeki kepada yang rezekinya melalui kami. Dalam rezeki kita, pastinya ada rezeki orang lain. Orang kaya adalah pemurah :D.

Ramadhan 1425, perubahan pertama untuk menjadi manusia yang lebih baik. Allah izinkan turning point kembali kepada fitrah insaniah. Ramadhan 1431, Allah hadiahkan Muhammad. Ramadhan 1433, Allah hadiahkan Abdullah. InshaAllah hadiah Ramadhan 143? menyusul :P. Setelah 10 tahun, Ramadhan 1435 juga antara catatan sejarah dalam kehidupan.

Ramadhan yang sungguh signifikan dalam kehidupanku. Wahai diri, semoga istiqomah menuju Allah dan Ar-Rasul ;).


Hari ini mengikut kalendar masihi adalah hari ulangtahun ke-2 Abdullah. Saya hampir lupa hari lahir anak-anak untuk tarikh masihi dan apa sahaja. Semua catatan saya seperti catatan bulanan ABC, saya gunakan tarikh hijrah. Merutinkan sesuatu yang bukan kebiasaan memerlukan latihan berterusan ;).

1 comment:

Unknown said...

Salam ramadan dan selamat hari raya..lama sungguh tak dtg jenguk blog ummu muhammad..
:-)