22.6.13

RASULULLAH IS MY DOCTOR (1)

Sejujurnya saya sungguh teruja! Asbab keterujaan ini saya terus mencapai laptop untuk menulis untuk sebarkan rasa yang sukar untuk digambarkan terutama buat Puan Langit Tinggi dan Puan Noen serta tidak lupa juga Puan Ena sebagai rujukan rawatan buat keluarga kita semua inshaAllah :D. Walaupun baru beberapa helai sempai saya selak dengan erti kata lain membaca bersama hati untuk memahami bait-bait kata Tuan Jerry dalam bukunya RASULULLAH IS MY DOCTOR sambil menyusui Abdullah sebelum maghrib tadi, saya begitu seronok kerana Tuan Jerry membukukan cara dan kaedah merawat gaya Rasulullah SAW inshaAllah!

"Dan apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkan aku." [As-Syu'arak:80]

Tuan Jerry dibesarkan di kawasan ladang penternakan yang mana sayur, susu dan semua makanannya sihat. Haiwan ternakan tidak pernah disuntik dengan vaksin beracun mahupun vitamin. Asbab itu hampir seluruh keluarganya tidak pernah sakit dan beliau sendiri paling kurang menghidapi flu sekali dalam setahun.

Kenangan setahun sekali mendapat flu hanya tinggal kenangan terindah apabila beliau berpindah ke bandaraya. Suasana makanan tidak lagi segar seperti dahulu. Makanana dan minuman segera, sayur dalam botol yang mengancam kesihatan mereka sekeluarga.

Orang pertama yang mengalami keadaan teruk ialah ibunya yang sering MIGRAIN dan disusuli adiknya beberapa tahun selepasnya, kakak beliau dan akhirnya diri beliau sendiri. Beliau menyedari serangan migrain ini bermula apabila mereka kerap makan makanan Cina dan Thailand yang mengandungi Monosodium Glumate (MSG) atau biasa kita panggil ajinamoto.

Kisah ini terus teringatkan saya sendiri di zaman remaja yang kerap memakan maggi, nugget dan makanan segera sebelum insaf pada tahun 2006/2007 asbab serangan zionis terhadap saudara saya di Palestin sana. Terus sahaja buang jenama zionis atau boikot SEMUA barangan zionis inshaAllah sehingga sekarang kecualilah saya makan di kenduri kendara, kedai yang saya pun tidak tahu apa kandungannya. Jadi, selepas ini perlu lebih menginsafi diri T__T.

Tuan Jerry bertambah pelik dengan penyakit yang dialami keluarganya serta dirinya sedangkan dia seorang yang rajin bersenam, masih muda dan sentiasa berada dalam persekitaran segar. Selepas kembali kepada agam fitrah di Arab Saudi tahun 1884, beliau mula berjinak-jinak dengan perubatan islam.

Bermula disitu beliau dinasihati rakannya untuk berhenti memakan makanan yang mengandungi MSG kerana ianya mampu meracuni sistem tubuh dan menjadi sebab migrain. Jadi, secara tidak langsung bagi pesakit MIGRAIN, Tuan Jerry juga memberi jalan penyelesaian. Selepas ini kita perlu menghentikan tabiat memakan makanan ringan, dan semua makanan yang punya ajinamoto.

Beliau berhenti dan menjaga pemakanan. Kesannya migrain beliau beransur pulih secara menyeluruh. Beliau juga dapat menjangka kesan MSG iaitu selepas 24 jam beliau makan MSG. Beliau mula berjinak-jinak dengan alam semulajadi untuk penawar. Allah izinkan kesihatannya bertambah baik dan beliau menyedari ubat-ubatan semulajadi adalah perawat dan penyembuh penyakit seperti yang dianjurkan Rasulullah SAW kecuali mati.

Ketika menceburkan diri dalam bidang kewartawanan, Allah menemukan beliau organisasi dan insdutri kesihatan yang banyak menipu dunia melalui sebaran media atau menakut-nakutkan kita dengan pelbagai penyakit dan kita telah dieksploitasikan dengan baik untuk membeli barangannya. Dalang terbesar semestinya AS yang bersekutu dengan zionis.

Senang fahamnya, orang cerdik berIQ tinggi ini mencipta penyakit dan sebarkan untuk penularan kepada dunia. Kemudian, cipta ubat konon untuk kita imun kepada penyakit tersebut. Jadi, semua negara membeli ubat dari organisasi ini dan akhirnya membawa keuntungan. BINGGO! Itu sahaja permainannya. Semua atas dunia hari ini ada politiknya.

2 kunci kebahagiaan adalah pencerahan spritural dan kesihatan yang baik. Saya tertarik juga untuk kongsikan satu tulisan saya di entry PERKONGSIAN tentang Al-Quran dan manusia. Perkaitan 114 unsur kimia dan sistem badan kita. InshaAllah ianya saya kutip melalui naqibah saya semasa berbulatan gembira tahun 2011. Sesungguhnya saya merinduinya ketika ini. Asbab dia juga, saya bertemu amalan sihat buat anak-anak saya hari ini. Terima kasih Puan Naqibah. Moga anda selamat bahagia sampai syurga bersama keluarga ;).

No comments: