25.6.13

RASULULLAH IS MY DOCTOR (3) l 7 FAKTA PERUBATAN MODEN

Alhamdulillah dengan nikmat taufiq dan hidayah. Bernafas dalam nikmat iman dan islam serta rahmat dan kasih sayangNya inshaAllah. Pagi yang sungguh ceria buat saya. Dalam tempoh beberapa hari saya cuba istiqomah menjauhi kuih-muih untuk sarapan pagi sebagai menjauhi GMOs yang disuntik, Alhamdulillah saya begitu dan sungguh yakin akan saranan Rasulullah SAW supaya menjaga perut, asbab tempat puncanya banyak penyakit hari ini.

Saya tidak pasti hari Khamis atau Jumaat hari saya timbang berat badan. Alhamdulillah pagi ini, saya timbang semula berat. Subhanallah! Asbab penjagaan makanan, lebih berhati-hati dengan nutrisi setiap makanan, Allah izin berat saya menurun sebanyak 2.5kg! Subhanallah! Patutlah terasa begitu ringan pergerakan badan.

Saya hampir qatam buku RASULULLAH IS MY DOCTOR oleh Tuan Jerry D. Gray. Kebanyakkan fakta yang dibentangkan Tuan Jerry sedikit sebanyak sudah ada pendedahan buat kami sekeluarga. Naskhah Tuan Jerry inshaAllah menguatkan lagi keyakinan saya kepada pergantungan yang SATU dan inshaAllah saya berazam untuk menjadi perawat serta pencegah penyakit buat keluarga saya inshaAllah.

Maka, bertambahlah kepercayaan saya dalam 'konteks sains' yang VAKSIN ITU BUKAN IMUNITI UNTUK TUBUH. Saya percaya bahawasanya, IMUNITI / KEKEBALAN TUBUH TERHADAP PENYAKIT ADALAH DARIPADA SISTEM TUBUH SENDIRI. InshaAllah dengan penjagaan rapi, berhati-hati dalam tabiat pemakanan, terutamanya istiqomah dalam amalan sunnah-sunnah Rasulullah SAW, Allah izinkan sistem badan kita berfungsi dengan baik dan KEBAL dengan segala penyakit berjangkit inshaAllah.

InshaAllah hari ini suka saya kepilkan 7 FAKTA YANG BERKAITAN DENGAN PERUBATAN MODEN. InshaAllah ianya mampu membuka bukan sahaja mata melihat malah mungkin mata hati dalam menafsir. Ubat-ubatan kimia hari ini adalah untuk pelegaan bersifat sementara dan bukan penghilang asbab penyakit tersebut. Sesungguhnya semua penyakit yang Allah turunkan ada penawar kecuali MATI.

Fakta 1 & 2. 

Fakta 3, 4 & 5.

Fakta 6.

Fakta 7.

Baiklah saya terutamanya suka juga makan burger cap Melayu kita, kerana itu sahajalah burger yang boleh saya percayai tetapi ianya tidak sihat dan saya tahu itu. Sehinggalah saya bertemu dengan fakta di bawah, seram sejuk juga mahu makan walaupun kadang-kadang.


Saya akui, dalam kehidupan sehari-hari, kita memang tidak mampu elak sepenuhnya dengan bahan-bahan kimia dalam makanan kita. Saya BOIKOT barangan zionis sejak tahun 2006. Semua barangan laknatullah kami pangkah tetapi makanan-makanan yang tidak kami boikot walaupun halal tetapi tidak toyyibah. Cuba semak botol-botol kicap, beraneka sos kita di dapur, saya percaya kesemuanya mengandungi bahan-bahan kimia.

Jadi, antara sunnah yang diajar Rasulullah SAW untuk kita buang segala toksin makanan jahat yang  berkumpul dan mempengaruhi sistem badan kita, tidak lain dan tidak bukan adalah kembali kepada sunnah BERBEKAM. Kerapkan berbekam syor Puan Tabib terpercaya kami. Sebenarnya, saya sangat tidak sabar untuk belajar teknik berbekam dan semestinya berbekam. Teringin melihat gel darah kotor yang bertahun duduk dalam badan. Mudah-mudahan Allah mudahkan kami inshaAllah!

3 comments:

ain said...

k.lin nk taw x.. kt sek ain ade sorg ckgu pmpuan pndai berbekam. die bt kt rumah je. die cite nk bekam angin pun ada. patutla nmpk muda je even umo dh cecah 40an.

@LeenShamsh said...

ainnn!! aah bekam ain takyah toreh kan?tapi bekan toreh kate puan tabib terpercaye lebih berkesan..ain pegilah bekam..k.lin sendiri tak saba nk tgk darah kotor yang berpuluh tahun simpan dalam badan..inshaAllah lepas bekam badan lebih sihat n cergas! ;)

Metrobestmom said...

shaklee is natural produk organik...
contoh omega guard shaklee
apakah omega3s ni sebenarnya..ianya ialah gabungan 2 jenis elemen yang tak mampu dihasilkan oleh badan kita iaitu epa dan dha plus ala (membuatkan sel sel otak bergabung)
namun bagaimana nak dapatkan omega3s natural ni..so logiknya ianya ada pada ikan...so semua rasa makan ikan atau minyak ikan jenama xxxx dah gain omega 3s ni..padahal ikan yg dimakan telah dinodai di lautan pantai kita oleh mercuri dan toxins...dan ada suplement keluaran jenama lain yg gunakan organ hati...cth minyak ikan kod liver...pesan nabi junjungan kita jangan makan organ dalaman seperti hati dan hempedu pedal paru(sebab racun terkumpul disini seperti antibiotik tylosin penisilin kanamycyn)

so shaklee ni istimewa memilih jenis ikan dr perairan laut dalam sejuk di jepun..sebab di sana kurang risiko contaminated dengan logam berat...
ikan laut dalam sejuk memiliki omega 3 paling tggi kerana ikan ini berupaya mempertahankan suhu tubuh dengan kandungan lemaknya yang tetap cair pada suhu laut dalam yang sangat rendah...subhanallah...itulah rahsiaNYA.. www.metrobestmom.com