14.9.11

BERITA TERKINI

Saya baru menerima mesej daripada naqibah saya berkenaan isu arak di dalam biskut. Biskut apa? Saya pasti biskut antara makanan ruji bagi kita semua sama ada sebagai sarapan mahupun minum petang. Namun sekali lagi berita sedih berkaitan makanan yang kita terima. Terdahulu isu kek secret recipi yang dikaitkan dengan babi dan terbaru biskut munchys yang didapati terdapat unsur arak di dalamnya hasil serbuah pihak JAKIM. Saya sertakan mesej yang saya terima dalam tulisan besar untuk hebahan ramai.

TERKINI: JAKIM TLH BUAT SERBUAN KE ATAS KILANG MUNCHYS, BT. PAHAT DAN MENEMUI STOR ARAK. BOSSNYA DGN RASA BANGGA DAN RASA TAK BERSALAH, MENGATAKAN ARAK TERSEBUT UNTUK DICAMPUR KE DALAM BISKUT...TLG SEBARKAN MAKLUMAT INI KPD SEISLAM & KEPENTINGAN UMAT ISLAM. DR PEG. JAKIM-HJ. JALIL B. RAIHAN (JAKIM PUTRAJAYA)

Apa perasaan anda?

7 comments:

Naziffa said...

sangat geram.. sebelum ni yakin dengan adanya tanda halal... kini tanda halal harus menjadi tanda tanya kepada kita, adakah betul-betul halal?

myamyza said...

Ya Allah, sesungguhnya saya amat menggemari biskut ini!! rupenya...
oh tidakkkkkkkkkk... aduhai berapa banyak la benda yang x halal dah masuk perut kite ni ummu muhammad ya, ashtarfirullah hal adzim...

ayukemboja said...

salam k.lin...lme xketemu di alam maya ini..bunga ni:) blog bru.huhu :(
psl berita ni kn...bkn jakim dah bgi stment yg brta ni palsu ke?

MamaYatie said...

salam
penjelasan ada di sini
http://www.mazidulakmal.com/2011/09/penjelasan-berhubung-dakwaan-kilang.html

puan nina said...

what???

adoyaiiiiii...mcm tu dia jawab...huwaaaa =(

Marlina Mohtar said...

ya Allah...betul ke ni? dulu ummi suka juga makan biskut jenama munchys ni...tapi bila dah tahu dan baca mesej ni, memang ummi takkan beli lagi dah.

Anonymous said...

berita palsu kak lin..bley check di web jakim sendiri..entahla manusia ni apa2 pun mesti selidik dulu sebelum sms..kene refer surah al-hujurat :)