11.6.12

USAHA UNTUK ZURIAT

Saya begitu tertarik dengan entry ummi tasneem berkenaan zuriat. InsyaAllah ianya sedikit sebanyak membantu pasangan-pasangan yang sudah lama menunggu dengan izin Allah. Saya salin terus tulisannya disini sebagai panduan bersama.


*******************************************************
assalamualaikum...

setiap pasangan yang sudah berumah tangga pasti mengimpikan keluarga yang sempurna-mempunyai anak..
bahkan yang belum mempunyai calon untuk menjadi teman hidup juga tidak terkecuali...ia adalah fitrah..

semalam, saya sempat menonton al-kuliyyah di tv3..membiacarakan mengenai topik keluarga bahagia..
ustaz yang menjadi panel jemputan-yang saya tak ingat namanya ada memberi petua kepada pasangan-pasangan yang masih belum dikurniakan rezeki untuk beroleh zuriat...

1. suami isteri ambil kurma segenggam sorang. kurma dikisar bersama susu kambing..masing-masing pakat minum air tadi sama banyak..buat sekali je seumur hidup.
2. minum susu kambing, makan kurma 7 biji setiap hari.
3. amalkan membaca surah maryam ayat 1-12 setiap hari..

insyaallah...
ustaz tu tambah lagi, susu kambing ni jin tak minum..jadi kalau yang sukar mengandung tu disebabkan gangguan jin dalam rahim..(macam jin saja tak nak bagi dia ada anak kot..)..insyallah petua ni mujarab..

***************************************************

Semasa membuat entry berkenaan EPISOD 18: TERNAKAN UNTA, saya pernah terfikir, patutlah susu kambing menjadi susu sunnah iaitu minuman kegemaran kekasih Allah dan kekasih kita, Rasulullah SAW kerana kambing mudah didapati disetiap pelosok dunia. Berbeza dengan unta yang hanya boleh didapati di tanah arab. Jom kita tonton Halaqah di TV9 berkenaan kelebihan dan manfaat susu kambing yang disampaikan oleh Ustaz Mohd Ravi Abdullah.


Doa, usaha dan tawakkal insyaAllah dengan izin Allah.

15 comments:

IntaNBerliaN said...

baru tahu pasal petua ni.. :-)

susu kambing tu antara kgemaran sy n hubby gak.. kalu g kdai ada fresh susu kmbing, mesti order.. daging kambing, lg kami suke :-)

syiela said...

bagus entry ni... syiela ramai kwn2 yg belum ngandung..

minta izin share kat blog saya boleh tak?

Ummu Muhammad said...

intan: fresh itula yang terbaik..amalkan insyaAllah mane tau ade ubat utk tiroid intan ;)

syiela: silekan..kite pun ambil di blog ummi tasneem..muge ade saham utk ummi tasneem n kite sume ;)

AkmaFaizal said...

Salam, bagus info ni...thanks..
dah tgk senarai peserta ga? Jom semak manalah tau.. kot2 terlepas pandang plak nnt..hehe http://www.akmarwati.com/2012/05/peserta-ga-dari-akmarwaticom.html

Zefa NorAsmara said...

Nak cuba petua tu.. Tkasih kongsika.. :D

Ps: Doakan ahli keluarga Yusuf dan Maryam bertambah ya.. (tambah adik, bukan tambah mak.. huhu..)

Ummu Muhammad said...

cik kema: dah cek no 91 jual!

kak zefa: mudah2an kak zefa!! tak sabar nk tgk adik mariam!! ;D

anis said...

anis pernah baca pasal petua ni dulu tapi tak sempat cuba Alhamdulillah da lekat dulu.. ;)

Ummu Muhammad said...

anis: tulah nis..alhamdulillah senang die lekat..tau dah ke boboy gugirl? ;)

anis said...

belum tahu lg kak lin..anis tak g buat buku pn lagi..ngee

Ummu Muhammad said...

heheh takpe buat lambat2 sket nanti penat buat cepat sgt heheh

izan mama mia said...

salam kenal..jemput singgah blog saya pula yer..

Nora Karim said...

saya juga ada rakan2 yg masih belum lekat... nak bgtahu mereka la nanti... tq kongsi info...

Ummu Muhammad said...

kak izan: followed u already! ;)

nora karim: credit to ummi tasneem..entry asal kat blog die..muge sampai saham utk die ;)

Ummu Muhammad said...

kak izan: followed u already! ;)

nora karim: credit to ummi tasneem..entry asal kat blog die..muge sampai saham utk die ;)

Bss said...

Salam.,
Info bmanfaat buat saya dan lain2. Tq for sharing. Blogwalking d blog awk :-)