9.4.14

BUKAN SELEBRITI

MashaAllah. Semalam saya menerima mesej daripada salah seorang sahabat dan mudah-mudahan Allah perkenankan doa-doa kami untuk berjiran di syurga nanti, berkenaan jemputan program kongsi ilmu didikan Al-Quran kepada anak-anak.

Saya tersenyum sendiri. Inilah yang paling ditakuti oleh Abu Muhammad. Takut jadi selebriti.

Sebelum sesi pujuk memujuk, dengan ini kami mengishtiharkan yang kami bukan selebriti haha! Sebenarnya saya tidak layak sama sekali. Produk-produk masih dalam pembikinan. InshaAllah semuanya dengan izin Allah. Hanya dengan izinNya. Tunaikanlah hak-hak Allah di tempat selayaknya DIA dan istiqamah. Itu sahaja. Tiada rahsia.

Shaikh Muhammad & Shaikh Abdullah hanya layak sebagai selebriti di blog picisan ibunda.

Mudah-mudahan akan ada produk generasi shaikh-shaikh kabir kami untuk ke depan nanti. Untuk saya, saya lebih selesa begini. Menulis dan berkongsi di sini sahaja kerana saya bukan sesiapa dan takut untuk jadi sesiapa.

Benarlah kata Abu Muhammad, tidak dikenali itu lebih menjaga hati. Biiznillah.

No comments: