5.5.10

AKTIF YANG PEMALU


Nenek, kakak-kakak ibu
Tok wan, adik-adik ayah
Kawan-kawan ibu
Kawan-kawan ayah
Semua tak sabar
Selalu bertanya
Lelaki ke perempuan?
Boy ke girl?
Hanya senyuman yang menjawab.

Suatu malam ibu bermimpi
Bersama ayah ke klinik berhampiran
Maka terjawab sudah segala persoalan
Dan di scene lain
Ayah mendukungmu yang ketika itu agak besar
Sambil tersenyum ke arah ibu
Mata macam ayah
Kulit macam ibu
Kerana kamu anak ayah dan ibu
Tetapi semua itu hanya mimpi
Ibu tersedar dikejutkan ayah
Jam menunjukkan hampir 5 pagi.

Seperti biasa pemeriksaan berkala
Temujanji bersama doktor
Alhamdulillah setelah discan
InsyaAllah sama macam mimpi ibu
Tak cukup itu
Ayah membawa lagi ibu ke klinik lain
InsyaAllah jawapannya sama.

Anak ibu sangat aktif
Semasa discan doktor
Berpusing-pusing tak mahu diam
Penat doktor mencari private part
Aktif yang pemalu
Seolah tak mahu doktor tahu.

Di screen TV
Ibu dapat melihat pergerakan anak ibu
Dan ayah turut memerhati
Bibirmu yang comel
Kedua tangan dan kaki
Dengupan jantung
Sudah menjangkau 500 gram
Terlihat panjang.

Alhamdulillah
Walaupun ibu agak penat
Dapat cuti rehat selama 2 hari
InsyaAllah anak ayah dan ibu sihat.

Anak ayah dan ibu
Kami sangat rindukan dirimu
Kami sangat ternantikan kehadiranmu
Kerana kamu mujahid ayah dan ibu
Yang bakal rindu memburu syahid!

11 comments:

syaFiQah said...

salam kaklin...boy ke girl??mijahud ke mujahidah???heee~~
alamak..tingin nak tgk gmbr kalin dgn perut yg makin mmbesar tu >.<

attuffahumairah said...

insyaAllah..jawapannya ade di ayat kedua terakhir hehe..kalau nak tengok kaklin dengan peyut boyot jom tengok

http://www.skpengkalantereh.dsekolah.edu.my/

ni web sekolah..ade je gambar terselit selit mase program kat sekolah..yang penting semakin membesar sebagai johan berlumba dengan cikroz..kingkong in the making.. ;)

Nadzirah said...

salam kak leen..sweetnye ayt2 dlm blog ni..wah, xsbr nk baby kuar ye?he..nujahid la pqa, itu tndenye baby boy..he, pasni tggu kak fisya plak, he.. sy doakn agr sumenye slmt ye..kak leen jgn wt kje brt2 tau, he..ibu mengandung prlu b'hati ye dlm stiap grk langkah..he, dh mcm doctor plak nad ni..he..dh tgk gmbr, nmpk smkn b'isi, hee

attuffahumairah said...

naddddd.....baru muncul...sgt rinduu...memamg sangat tak sabar nak tunggu mujahid keluar.. ;) penantian satu pnyeksaan yang menuntut kesabaran..insyaAllah kite doakan kak fisha menyusul pulak..kak nurul insyAllah dah jugak ;) nway tq for d doa n nasihat..insyaAllah dihati selalu..amin..mudah2an makbul doa nad..selamat sihat semua.. miss u all sgt2.. ;)

Nadzirah said...

amin..sy doakn agr akak2ku sekali sntiase dilidungi n smge sgle kepayahan yg dilalui b'harga disisiNya..amin..kak leen jg kesihatan elok2 ye, cian slalu skt..pembawakan bdk agknye, he..xsbrnye nk blk lg 2thn, dpt jmpe baby comel k.leen n akak2 laen jg, hee..hu, rndu environment mktb dimne akhawat2 yg sgt memahami..hu..doak kami dicni ye..

attuffahumairah said...

amin..mudah2an semua mudah n selamat ;) memang semakin tak larat nad..kalau dah duduk nak bangun, cikroz yang kene tarik..semakin berat.. ;) k.lin pun rindu sgt sama kamu..walaupun jauh dimate tapi dekat selalu dihati..

insyaAllah mujahid keluar tengah bulan ramadhon..doakan mujahid dilahirkan di atas sayap-sayap malaikat..mane tau doa nad makbul..doa muslimah solehah..teringin nak jumpe lailatul qadar..subhanallah nad nikmat tiada tanding di dunia kalau dikurniakan itu.. ;)

Nadzirah said...

tbe2 sy rse sdh..hu..rdunye biah di mktb dlu, hem..kt sme2 kejar lailatulqadar nnt ye..kne sme2 b'usaha..smge dibri pluang, insyaallah..akak doakn sy ye agr menjadi muslimah soleha.. jd spt akak..
akak kne jd lbh kuat ye since mujahid nk kuar p'tghn Ramadhan..smge kelahirannye nnt membawa rahmat n keberkatan kpd kedua ibu n ayhnye, amin..

attuffahumairah said...

amin ya rabbal a'lamin..subhanallah doa yang sangat cantik..semuge kite dikurniakan keberkatan bulan ramadhn insyaAllah..rindunya nad bulan ramadhan..lagi 3 bulan..tah sempat ketemu dia..mudah2an Allah bagi kite kesempatan mengecap manisnya ibadat dalam meraih keberkatan satu malam yang lebih baik dari seribu bulan..macam dah rase bahang hangat ibadat ramadhon sekarang ni.. ;)

Nadzirah said...

alhamdulillah jka dh merasanye..nad xrse lg, smge diberi kesempatan utk merasainye n b'ubah agr dpt merasainye, huu..smge diberi kekuatan itu..akak rht tau, maaf kalo ad gnngu wktu k.leen rht..he, nnt baby meragam plak..he

attuffahumairah said...

syukran ya ukhti..jzzk..semoga kebaikan sentiasa dekat bersama kamu ;) sayang dan rindu kamu hanya kerana Allah!

Nadzirah said...

amin..syg akak jg..doakn ye..perlu menjadi lbh kuat ntk mnjdi seorg muslimah soleha..amin..slmt mlm akak, jg dri elok2 tau..wassalam