23.5.13

TELEFON PINTAR (2)

Yang jauh terasa dekat ;). Kenapa? Kerana dengan adanya aplikasi 'WhatsApp', saya berasa lebih dekat dengan ahli keluarga kembangan (tajuk dalam sivik ;), rakan dan sesama ahli bulatan syurga. Allah sungguh canggih! Sesungguhnya Allah memang pilih siapa sahaja yang paling layak disisiNya untuk mengembangkan teknologiNya. Subhanallah bagaimanakah ianya diwujudkan sebegini rupa tanpa wayar tetapi maklumat dapat sampai kemerata dunia. Subhanallah terasa begitu kerdil T__T.

Sukar mengambil yang ada di dalam telefon sendiri. Google sahaja ;). [sumber]

Setakat hari ini saya telah menyertai 3 kumpulan. Satu kumpulah 'sedarah sedaging' yang mana ianya adalah kumpulan bersama keluarga kembangan. Satu kumpulan bersama rakan-rakan 'pro choice vax' yang diajak oleh Puan Ninaku sayang ;) dan satu kumpulan lagi bersama adik-beradik bulatan syurga yang diberi tajuk 'usrah fantastic' oleh Cik Fatin ;).

Satu faedah ialah berita terkini boleh dikemaskini segera dan pantas contohnya dalam keluarga kembangan. Juga, tazkirah-tazkirah saling ingat-mengingati yang berlaku antara kami adik-beradik usrah fantastic. Lagi, perbincangan bermanfaat dalam kumpulan 'pro choice vax' tentang kemaskini yang berkaitan dengan isu berbangkit vaksin. Subhanallah semuanya terasa begitu dekat!

Mungkin cadangan yang baik jika ada kumpulan-kumpulan dari sekolah rendah, sekolah menengah dan juga semasa zaman belajar ipt/ipg. Allah rindu sangat! Mesti semuanya sudah beranak-pinak, berkembang biak ;). Ataupun, seronok juga andai boleh buka satu kumpulan sesama blogger :D. Mengapa tidak? Kita lantik ustazah Aishah jadi naqibah blogger :D.

InshaAllah selepas ini, pelanggan imaNiaga boleh 'WhatsApp' sahaja saya untuk penjimatan lebih tetapi saya hanya boleh di atas talian di tempat-tempat wi-fi asbab kehidupan sehari-hari saya banyak berada di tempat wi-fi percuma, maka, saya tidak melanggan talian internet ;). Benarlah kata adindaku, menggunakan teknologi telefon pintar lebih menjimatkan kerana topap saya sebanyak RM30 setiap bulan masih berbaki berbelas ringgit lagi :D. InshaAllah sambung lagi dengan izin Allah ;).

7 comments:

kayzie said...

UM jom kita ber whatsapp pulak..teringin tuk kenal UM dgn lbh dekat..:)

NoEn said...

boleh ler ber whatsapp, we chat, viber dan line...hihi

humble.yat said...

whassap usrah seeronoknya..nak join..tapi sy kena cari hp wassap la dulu..skrg ni pakai yg biasa2 je..ada wifi..

Marlina Mohtar said...

Akak juga ada aplikasi Whatsapp, Viber, wechat dan LINE =)

Amri dan Aishah said...

Aplikasi VIBER pn seperti whatsapp jga, dan boleh call free lagi... =)
Boleh cuba cari dan download 'free'.

p/s: ramai lg blogger yg lebih berwibawa =)

@LeenShamsh said...

kayzie: jom!! num kayzie ape or kayzie invite kitelh..tk reti invite org lagi T__T

noen: ape lagi noen u jadi admin yep :)

hubble yat: ok takpe ahkak pun masuk buku 3 lime lagi hp sanggeh...ngehngehh

kak ina: kite ni kesian lagi sbb baru kenal yg wassup weechat yg lain2 tu belum nuntut lagi hehhe ;P

ustazah aishah: wibawelah ustazah boleh jadi ikon blogger mak2..heheh muhammad n abdullah nk follow abang abbudey n abdullah :D

Ruse Sulaiman said...

Tak boleh nak join sebab takde ;)