29.9.13

AISKRIM BUAH HOMEMADE

Alhamdulillah berakhirlah kursus selama 4 hari semalam. Mujurlah kursus berdekatan tetapi ianya cukup menyesakkan. Sepatutnya semalam adalah hari keluarga bulatan gembira peringkat negeri. Berangan mahu ketemu makcik-makcik yang dirindui fillah T_T.

Hari ini saya kongsi resepi aiskrim buatan sendiri dari mak-mak organik yang memang semulajadi! Subhanallah! Jangan ditanya resepi vanila dan sewaktu dengannya sebab ini hanya valid untuk aiskrim buah-buahan :D.

Pisanglah paling sesuai di hujung bulan lepas haha!

Pertamanya, pilih buah-buahan yang tekak anda hajatkan. Macam kami di hujung bulan, tekak selera pada pisang. Selera strawberi, blubery, kiwi dan kawan-kawan mahalnya simpan sehingga bulan mengambang penuh haha!

Buang kulit, kalau ada biji, sila buang biji dan potong kecil-kecil. Bekukan di peti sejuk bahagian beku sehingga beku. Setelah beku, kisar. Sekiranya mahu lemak, bolehlah tambah susu segar atau untuk lebih sedap, tambahlah yogurt buatan sendiri juga. Setelah kisar, sedia untuk makan!

Tarah! Ini hasilnya. Aiskrim pisang kosong!

Zoom dekat!

Ini pula aiskrim cempedak bersama susu lembu segar!

Mudahkan untuk sihat? InshaAllah sedap dan terbayar juga keinginan kepada iaskrim di pasaran ;). Selamat mencuba dan berhujung minggu!

25.9.13

WW- MINYAK SUNNAH ISTIMEWA

Produk sunnah terbaru dalam rumah iman kami. Minyak zaitun atau nama popularnya olive oil :P.

Sebotol RM 39.90 dari Syria.

Makan semasa perut kosong. Salah satu testimoni PTT, alhamdulillah dalam sebulan mengamalkannya, pengasuh anak-anaknya seorang pengidap resdung, sembuh dengan izin Allah berkat minyak zaitun, sunnah Baginda Rasullah SAW.

Baru terima jumaat lepas. Minyak inilah yang saya maksudkan minyak istimewa yang dicurahkan ke atas nasi Muhammad bersama habbtussauda' dan madu semasa demam.

Selamat datang geng baru! Geng amalan harian kami seisi rumah iman ;).
Semoga anda semua mendatangkan barakah buat kami sekeluarga!

21.9.13

APA ITU GMO? (3) l GIGI GERAHAM

Semua orang tahu bahawa dajjal akan muncul tetapi ramai yang tidak tahu apakah gambaran dajjal itu dan ini menyebabkan ianya dianggap seperti cerita dongeng khayalan padahal ianya salah satu requirement untuk keimanan kita percaya kepada Rasul dan cerita tentang hari kiamat dan kedatangan Dajjal adalah dari lidah Rasulullah s.a.w.

Sesungguhnya dajjal itu sudah wujud dan sekarang kita berada di zaman di mana ada puak-puak yang sedang berusaha memberikan kuasa kepada Dajjal tersebut dengan pemujaan mereka kepada Dajjal. Inilah puak-puak Freemason. Tetapi ini akan menjadi hanya sebuah konspirasi sekiranya kita tidak mengetahui perancangan mereka dan pada masa yang sama kita tidak mengamalkan Al-Quran dan Sunnah dengan sebaik-baiknya.

Kemajuan kita hari ini adalah kemajuan yang menipu, kemajuan yang menjamu nafsu dan menarik kita sedikit-sedikit jauh dari sunnah Rasulullah. Sunnah-sunnah Nabi kini dipandang sepi sekadar ‘buat dapat pahala, tak buat tak berdosa pun’. Adakah ayat ini akan keluar sekiranya Rasulullah ada disamping kita? Ingatlah kalian pesan Rasulullah s.a.w yang sangat kasihkan kita dan baginda tahu apa yang bakal berlaku pada kita.

Daripada Abi Nijih ‘Irbadh bin Sariyah r.a berkata: "Telah menasihati kami oleh Rasulullah saw akan suatu nasihat yang menggetarkan hati kami dan menitiskan air mata kami bila mendengarkannya, lalu kami berkata, Ya Rasulullah! Seolah-olah ini adalah nasihat yang terakhir sekali, maka berilah pesanan kepada kami.

Lalu baginda pun bersabda, “Aku berwasiat akan kamu supaya sentiasa bertaqwa kepada Allah dan mendengar serta taat kepada pemimpin kamu sekalipun yang memimpin kamu itu adalah seorang hamba. Sesungguhnya sesiapa yang panjang umurnya daripada kamu pasti ia kan melihat perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kamu berpegang teguh dengan sunnahku dan sunnah para khulafaAr Rasyidin Al Mahdiyin(Khalifah-khalifah yang mengetahui kebenaran dan mendapat pimpinan ke jalan yang benar) dan gigitlah snnah-sunnah itu dengan gigi gerahamdan jauhilah perkara-perkara yang baru(bid’ah ) yang diada-adakan , kerana sesungguhnya setiap bida’ah itu adalah sesat" (HR Abu Daud dan Tirmizi)

Jadi, inilah kunci strategi kita mematahkan perancangan musuh Allah. Gigit sunnah dengan gigi geraham dan mengenalpasti bidaah pada zaman kita ini. Sebenarnya bidang perubatan adalah bidang yang mempunyai kunci untuk segala-galanya. Dalam bidang ini terdapat rahsia sains yang telah dimanipulasikan oleh Barat demi kebencian mereka.

Zaman ini kita risaukan ajaran syiah dan macam-macam ajaran sesat yang lain dan tidak memandang pada diri kita sendiri. Apa yang diamalkan oleh masyarakat kita sekarang. Memang tiada nama untuk itu tetapi itulah pada saya Islam yang sudah bercampur dengan bidaah yang banyak. Meninggalkan sunnah nabi dan menggantikan dengan kemodenan dengan alasan kemajuan padahal ianya adalah kezaliman pada badan.

Contohnya meninggalkan cara duduk makan Rasulullah dan makan di meja makan. Adakah ini perbuatan menggigit sunnah dengan gigi geraham? Menurut kajian saya duduk di atas meja makan menyebabkan penghadaman tidak sempurna dan menyebabkan kita makan banyak. Penghadaman tidak sempurna ini mengundang banyak penyakit dan akhirnya memberi keuntungan kepada syarikat dadah.


Semua orang berasa selesa duduk di atas kerusi padahal Rasulullah tidak berbuat demikian. Adakah ini menggigit sunnah dengan gigi geraham? Duduk di atas kerusi menurut kajian saya menyebabkan keburukan pada tulang belakang dan tulang punggung. Duduk tahiyyat adalah yang terbaik kerana tulang iskium digunakan sebagai lapik duduk dengan menyengetkannya sedikit. Ini menghalang kesakitan tulang punggung(koksik dan sacrum) bagi yang berceramah atau yang mendengar ceramah.

PPT

19.9.13

APA ITU GMO (2) l VAKSIN

Edisi untuk para tabib pencinta kebenaran. Bukalah hatimu!

Bayi-bayi ini juga divaksin dengan membuat keyakinan tentang bahayanya kuman. Benarkah kuman bahaya? Zaman Rasulullah tiada kumankah? Sesungguhnya Rasulullah mengutamakan kebersihan dalam hidupnya. Baginda memberi pernyataan melalui hadisnya bagaimana air yang mengalir itu boleh menghapuskan kotoran.

Tapi kita hari ini sudah sampai ke tahap memakai sabun antibakteria kerana takutkan kuman. Kuman adalah makhluk Allah dan bukankah kita percaya yang Allah tidak menjadikan suatu apa pun dengan sia-sia. Kuman kuman ini dijadikan sebagai imunisasi percuma kepada kita demi menguatkan sistem imun kita.

Sabun antibakteria mematikan hampir semua kuman-kuman yang tidak merbahaya yang diperlukan oleh kita. Hasilnya imuniti kita akan berkurang. Kita seharusnya hanya menggunakan sabun biasa atau lebih baik lagi bahan-bahan semulajadi seperti limau purut dsb.

Apa yang perlu kita lakukan bila menghadapi jangkitan kuman adalah dengan menggunakan madu, bekam atau habbatus sauda. Tapi disebabkan sunnah itu sudah tidak digigit, maka kita percayakan ubatan simptomatik di mana dadah-dadah ini berfungsi merencat sistem imun. 

Paracetamol@panadol: Merencat thermoregulation, menurunkan suhu dengan cepat, juga mempunyai kesan anti inflamatori, menyekat penghasilan tentera-tentera semulajadi tubuh untuk melawan kuman. Bila peperangan tiada untuk melawan kuman, maka kita akan berasa aman bukan?Hilang demam, kita rasa sihat, hakikatnya kuman tadi belum lagi mati dan akan boleh pergi lebih jauh ke dalam organ dan menyebabkan komplikasi meningitis, pneumonia, nephritis dan macam2 lagi.

Piriton: menghentikan penghasilan bahan histamine yang menolong untuk mengumpulkan kuman dan memerangkapnya dalam cecair hingus kita. Bila kita berhentikan hingus, kuman yang masuk akan pergi lebih dalam lagi.

Banyak lagi contoh yang boleh diberi namun pokoknya ingin dinyatakan bahawa dadah kimia ini menghentikan symptom, bukan mengubatinya sedangkan Rasulullah suruh kita berubat bila sakit. Dadah bukanlah ubat tetapi racun.

Berbalik kepada isu vaksin, apabila ramai kanak-kanak yang tidak berdosa mendapat komplikasi akibat kuman tadi (atas sebab drugs) maka ramailah doktor yang yakin kuman itu yang menyebabkan kematian padahal lupa memikirkan kesan ubatannya tadi.

Hasil dari melihat penderitaan yang banyak akibat kuman ini menyebabkan dengan hati yang ikhlas, para doktor menyarankan vaksin sebagai jalan pencegahan dan ini diterima umum bertahun-tahun. Vaksin zaman ini pula juga dibuat dengan teknologi rekombinan DNA. Asid amino DNA dari pelbagai sumber disusun atur menyerupai DNA virus terbabit. Inilah kebanyakannya yang digunakan dalam vaksin hari ini.

Pada pendapat kita umat Islam, bolehkah manusia mencipta virus? Bukankah ada petunjuk dalam Quran yang Allah mencabar manusia membuat lalat dan ada juga ayat tentang nyamuk dan Allah ada katakan makhluk yang lebih rendah dari itu? Apakah makhluk yang lebih rendah dari nyamuk, lalat? Kedua2 nya adalah vektor pembawa kuman. Dan lebih rendah tentunya kuman-kuman itu sendiri.

Manusia tidak akan boleh mencipta kuman sama seperti yang Allah ciptakan. Ini adalah aqidah kita yang tidak ada pada mereka. Dan haruskah kita mengikut mereka yang tidak diturunkan Al- Quran sedangkan kita yang memiliki Quran dalam rumah-rumah kita?


Lihatlah bagaimana kewangan mereka dijana dan disokong oleh kita sendiri? Dan kita jugalah yang mengutip derma untuk membantu saudara kita di sana yang telah diuji dengan kerosakan yang disebabkan oleh tangan kita sendiri secara tidak sedar.

Puan Tabib Terpercaya (PTT)

APA ITU GMO? (1) l SUSU IBU

Rata-rata rakan blogger terkesan dengan post semalam berkenaan babi dalam tepung. Rasa bagai mahu samak perut kita bukan? Kesinambungan tulisan semalam berkenaan ramuan dalam tepung, rakan-rakan kesayangan fillah dalam kumpulan whatsup jelitawan mak-mak organik rata-rata mereka menggunakan tepung cap atta kerana mereka lebih yakin dengan status GMO. Apakah GMO?

Menurut Puan Tabib Terperaya (PTT) kita melalui tulisannya mengenai GMO (saya copy and paste sahaja tulisan PTT dibawah), usaha merosakkan makanan kita telah berlaku sekian lama lebih 200 tahun. Bermula dengan proses ‘refining ‘ gula tebu dan sugar beet sehinggalah sugar beet ditanam secara meluas menggunakan kaedah GMO (genetically modified organism).

GMO adalah teknik penanaman menggunakan benih yang telah disuntik dengan DNA serangga, atau haiwan perosak, malah DNA virus ciptaan mereka. Apabila tumbuhan ini tumbuh tidak akan ada serangga perosak padanya lalu didakwa sebagai ‘pesticide free’. Padahal disembur dengan racun Round-up (herbisid glyphosate) yang mematikan tumbuhan lalang di sekitar tumbuhan GMO tetapi tidak mematikan tumbuhan GMO tadi. 

Petikan terjemahan surah Al-Baqarah ayat 204,205 
204. Dan di antara manusia ada orang yang ucapannya tentang kehidupan dunia menarik hatimu dan dipersaksikannya kepada Allah (atas kebenaran) isi hatinya, padahal dia adalah penentang yang paling keras. 
205. Dan apabila dia berpaling (dari kamu), dia berjalan di bumi untuk membuat kerosakan padanya dan merosakkan tanam-tanaman dan binatang ternakan dan Allah tidak menyukai kebinasaan.

Ayat ini menerangkan bagaimana negara-negara Islam hari ini ditipu untuk menggunakan teknologi genetik dengan menjanjikan keuntungan lumayan apabila sumber pertanian tidak ada serangga perosak. Haiwan pula disuntik dengan growth hormone yang dicipta sendiri melalui kaedah rekombinan DNA. Itulah pada PTT maksud Allah dengan merosakkan tanam-tanaman dan binatang ternak.



Contoh tanaman yang telah ditanam secara GMO adalah gandum, sugar beet, jagung, soya, barli , padi. Dengan perjanjian TPPA maka Malaysia terpaksa hanya menggunakan benih padi GMO yang dikeluarkan oleh Monsanto. Tafsiran Al-Quran pada zaman ini belum ada yang membuatnya, sebab itulah penting untuk mempunyai pengetahuan yang luas disamping selalu mengulang-ulang pembacaan Al-Quran. 


Dari pemakanan kita yang mengandungi bahan kimia sama ada yang melalui proses di kilang atau yang ditumbuhkan secara genetik ini ditambah pula sifat makan banyak yang dianggap tidak berdosa dan tidak haram, maka penyakit bertumbuh seperti cendawan selepas hujan. 

Doktor-doktor muslim tidak diajar mengenai nutrisi padahal Rasulullah sudah memberikan clue yang penyakit bermula dari perut (iaitu bahan yang masuk ke dalamnya mencetuskan penyakit). 

Di sebabkan kejahilan masyarakat yang mengukur kebijaksanaan seseorang berdasarkan pangkat, gelaran dan kemajuan ekonomi dalam hidup tanpa mengukur dari sudut nilai agama, menyebabkan ramai ibu bapa mahukan anak mereka berjaya di bidang akademik. 

Menjadi doktor , pastinya suatu gelaran yang mulia, tinggi statusnya, mahal gajinya, maka ramai doktor yang sudah selesa dengan keadaan itu dan seolah-olah tidak nampak yang penyakit sedang tumbuh dengan subur dan tiada penurunan pada kes-kes penyakit kronik. Pasti mereka ada terdengar yang ubatan kimia ini adalah dari Zionist, penyakit adalah strategi Zionist mengaut keuntungan untuk menyerang umat Islam. Namun maklumat ini diterima dengan perasaan ‘denial’ ataupun menidakkan kebenaran yang takut untuk diakui. 

Strateginya bermula seawal bayi di dalam kandungan ibu. Si ibu yang banyak memakan bahan kimia dan GMO akan menghadapi muntah dengan teruk (kerana hikmahnya Allah ingin mengeluarkan segala bahan kimia (racun) dalam badan dalam tempoh 3 bulan pertama itu. Pada masa ini sepatutnya ibu2 mengambil air zam-zam, madu dan kurma atau buah-buahan lain untuk memastikan proses muntah tadi dilalui dengan baik.

Namun ramai yang cepat mengalah dan tidak sabar dan memilih untuk dimasukkan ke wad. Di wad pasti diberi ubat muntah yang merencat pusat muntah di batang otak (Metochlorpramide). Sedangkan muntah itu berlaku ada sebabnya, adakah adil untuk merencat muntah itu? Maka bermulalah proses yang tidak baik dalam tubuh ibu dan anak. Makanan tadi jugalah menyebabkan kurang darah, uri bawah (placenta previa), air ketuban berlebihan, air ketuban terlalu kurang, pendarahan selepas melahirkan malah penyebab semua penyakit di dunia hari ini.

Ibu-ibu digalakkan minum susu ibu mengandung di pasaran (yang kandungannya GMO). Selain dari kesannya pada kesihatan fizikal, GMO menyebabkan ketagihan yang tinggi pada pemakan makanan tersebut dan mengurangkan sensitivity sistem saraf seseorang. Atas sebab inilah ibu-ibu selepas melahirkan tidak mehasilkan susu secara cepat. Padahal secara fitrah, bila anak keluar, maka susu akan mula keluar, malah ada yang sudah keluar susu ketika sedang mengandung lagi.

Bila susu lambat dihasilkan, maka susu formula (yang juga GMO) akan menyebabkan bayi tadi suka dan ketagih, lalu menolak susu ibunya dan tanpa rangsangan hisapan, susu akan berhenti akhirnya. Maka gagallah untuk melaksanakan arahan Allah untuk menyempurnakan penyusuan 2 tahun.Bayi tadi pula akan membesar dengan fitrah yang pelik iaitu mereka tidak suka makan sayuran dan buah-buahan. Bukan setakat susu, malah nestum juga adalah GMO dan seterusnya biskut-biskut dan roti di pasaran kebanyakannya gandum GMO yang digunakan.

InshaAllah lagi berkenaan GMO untuk post seterusnya. Nantikan ilmu perubatan islam melalui kajian PTT inshaAllah.

18.9.13

WW- BABI DALAM TEPUNG

Fuh! Lepas tengok video di bawah, betapa berbabinya tubuh kita sejak sekian lama. Memang ada kaitan makanan dan akhlak manusia.

video
Kredit kepada Ustazah Affiah Imran kesayangan dalam kumpulan whatsup jelitawan organik :D. Jom sama-sama segera bertukar kepada tepung yang tiada vitamin B yang meragukan seperti:

Yang ini kami pernah cuba. Bubut/kutu senang masuk mungkin asbab tiada pengawet/peluntur. Jadi, masuklah dalam peti sejuk langkah selamat. [sumber]

Yang ini ada di Bayt Al-Iman. Tiada vitamin B. Menurut sahabat-sahabat jelitawan organik, tepung ini buat kek pun inshaAllah menjadi!

17.9.13

KUNJUNGAN CIK AIN & KELUARGA

Shaikh Muhammad & Shaikh Abdullah yang diredhoi Allah & Ar-Rasul ;)
3 Hari sunyi sepi. Masa kualiti bersama dan dimeriahkan dengan ziarah Cik Ain kesayangan. 4 tahun tidak ketemu. Bertemu dan berpisah pasti dengan air mata T__T. Persahabatan syurga kerana Allah inshaAllah!

Teringat semasa hari terakhir ibu di kolej. Salam berpisah dengan air mata. Bertemu ahad lepas juga dengan air mata. Hilang rindu dan kembali merindu ;). Satu-satunya junior ibu yang masih gigih keep in touch dan kami bertaut dengan makcik-makcik jelitawan organik :D. Rezeki cik Ain. Mudah-mudahan persiapan yang mantap untuk lahirkan zuriat soleh dan solehah yang organik bebas bahan kimia inshaAllah.

Keluarga MIL cik Ain.

Benarlah firman Allah, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (An-Nur':26).

Sepanjang perkenalan ibu dengan cik Ain, memang solehah tidak dipertikai. Allah temukan dengan orang yang tepat dan mudah-mudahan menjalani hidup yang barakah sampai syurga. Dahulu solehah sekarang semakin solehah. Sejuk mata memandang wanita syurga ;).

Meriah dengan hadiah. Bola mahal. Baju mahal.

Rezeki Muhammad dan Abdullah kata cik Ain yang baru balik bercuti di Singapura dan sekitar Johor. Bola tersebut menjadi rehal Muhammad yang sedang mendengar Quran di hanphone ayah dan dipeluk kuat! Tidak memberi laluan kepada adik walau dengan sentuhan haha!

Terima kasih cik Ain sekeluarga yang sudi datang rumah iman kita yang ala-ala Jepun. Duduk di lantai sahaja tetamu. Sebenarnya duduk di lantai adalah untuk menjaga kesihatan kita dan para tetamu inshaAllah. Menjunjung sunnah Rasulullah SAW. Kenapa?

Mengikut kajian puan tabib terpercaya (PTT) kita, semakin nipis hamparan kira, semakin berkesan daya aliran darah ke otak. Boleh baca tentang SUNNAH DUDUK tulisan PTT. Tidur tanpa bantal juga meningkatkan aliran darah ke otak. Bila kita tidur, badan kita menurut PTT sedang membaiki sel-sel kita dan sel yang paling penting untuk dibaiki adalah sel otak! Otaklah perlu bekalan darah paling tinggi.

Jadi, semua yang Rasulullah SAW adalah ajaran hidup yang ringkas dan mudah untuk menjana kesihatan yang mantap disisi Allah inshaAllah. InshaAllah ada kesempatan yang berkat ibu catat tentang istiqomah kita yang sudah lebih sebulan dengan sunnah Rasulullah SAW inshaAllah. Mudah-mudahan Baginda Rasulullah SAW kasih akan kita dan mensyafaati kita semua asbab kasih akan Baginda dengan mengamalkan sunnah Baginda. Ya Rasulullah! Kami rindu padamu T__T.