18.8.13

MESIR BERDARAH

Kenapa dengan Mesir?

Soalan makngah Muhammad beberapa hari lepas tadi ketika sama-sama menonton berita tv3. Isu Mesir yang sedang diperkatakan muktahir ini.

Isu yang panas juga buat kami. Isu yang membuatkan saya terfikir, adakah lagi ruang dalam syurga buat saya? Betapa ramai mujahiddeen di Palestin, Syria, Mesir, dan negara-negara Islam yang sedang bergolak. Mereka semua sudah menempah ruang eksklusif mereka dalam syurga. Allah!

Buat yang masih tercari-cari kenapa dengan Mesir, google sahaja isu berkaitan Mesir, dimana-mana ianya hangat diperkatakan.

PM Morsi adalah satu-satunya PM Mesir yang dilantik secara demokrasi tetapi telah digulingkan oleh As-sisi, ketua panglima tenteranya sendiri. Sebelum ini, ketua tentera adalah orang lain tetapi telah ditukar oleh PM Morsi sendiri kerana rancangan jahat, konspirasi untuk menjatuhkannya dikesan.

Kuasa Allah lebih mendahului perancangan Morsi, akhirnya tentera yang dilantiknya sendiri, belot! Sehingga kini Morsi masih tidak dapat dikesan dan pembantaian, pembunuhan kejam terhadap ikhwah akhowat kini disana semakin melampau!

Rasa sakit hati dengan Raja Saudi, Jordan dan Emir UEA yang menyokong tentera Mesir. Tanggunglah kamu-kamu raja-raja firaun terhadap darah rakyat Mesir! Kami saksi! [sumber]

1 comment:

NoEn said...

dan sekarang media putar belit salahkan ikhwanul muslimin atas apa yg berlaku kat mesir..termasuk la media malaysia... sedih :(